Ogólne warunki sprzedaży
Z DNIA 4.01.2016R.
§ 1.
§ 2.
- Niniejsze OWS stanowią integralną część umów, o jakich mowa w § 1 powyżej.
- Zmiana lub wyłączenie poszczególnych postanowień OWS może nastąpić wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą SPRZEDAWCY.
§ 3.
- Zawarcie umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez złożenie przez KUPUJĄCEGO zamówienia i jego przyjęcia przez SPRZEDAWCĘ, bądź też z chwilą złożenia przez strony zgodnych oświadczeń woli w przedmiocie zawarcia umowy.
- Zamówienie KUPUJĄCY składać może pisemnie, faxem lub e-mailem.
- Zamówienie uważa się za przyjęte w momencie przesłania KUPUJĄCEMU potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez SPRZEDAWCĘ listem poleconym, faxem lub e-mailem.
- Do zawarcia umowy sprzedaży Towarów dochodzi z chwilą złożenia oświadczenia przez SPRZEDAWCĘ o przyjęciu zamówienia, bądź też z chwilą złożenia przez strony zgodnych oświadczeń woli w przedmiocie zawarcia umowy.
§ 4.
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią OWS a treścią zaakceptowanego i potwierdzonego przez SPRZEDAWCĘ zamówienia, zastosowanie mają postanowienia przedmiotowego zamówienia.
§ 5.
- rodzaj zamawianego Towaru;
- ilość zamawianego Towaru;
- cenę jednostkową oraz cenę łączną (sumaryczną) zamawianego Towaru,
- termin płatności ceny sprzedaży;
- miejsce wydania Towaru KUPUJĄCEMU.
§ 6.
KUPUJĄCY bez pisemnej zgody SPRZEDAWCY nie ma prawa przenieść praw wynikających z zawartej ze SPRZEDAWCĄ umowy sprzedaży Towarów.
§ 7.
- KUPUJĄCEMU przysługuje prawo reklamowania Towaru lub opakowania, przy zachowaniu procedury opisanej niżej w ust. 2 – 7. SPRZEDAWCA kwalifikuje Towar lub opakowanie do reklamacji jedynie wtedy, gdy zachowano poniższą procedurę.
- KUPUJĄCY zgłasza reklamację SPRZEDAWCY w terminie 72 godzin od odebrania Towaru za pomocą poczty elektronicznej lub pisemnie, pod rygorem utraty uprawnień KUPUJĄCEGO związanych z wadami Towarów.
- Zgłoszenie reklamacyjne zawiera:
- precyzyjny opis wady Towaru lub opakowania;
- wydruk temperatur od momentu załadunku aż do miejsca przechowania, chyba że przedmiot reklamacji stanowi wada opakowania;
- protokół oględzin Towaru;
- dokumentację zdjęciową;
- dokumenty przewozowe Towaru podpisane przez kierowcę;
- lokalizację Towaru w celu przeprowadzenia inspekcji przez SPRZEDAWCĘ.
- Dokumentacja zdjęciowa załączona do zgłoszenia reklamacyjnego powinna zostać wykonana w sposób umożliwiający stwierdzenie zaistnienia wady Towaru lub opakowania oraz w sposób umożliwiający identyfikację Towaru, w szczególności numeru partii.
- Odpowiedzialność SPRZEDAWCY za wady Towaru lub opakowania wygasa w razie wydania przez KUPUJĄCEGO Towaru osobie trzeciej, przed dokonaniem inspekcji Towaru przez SPRZEDAWCĘ.
- Podstawę rozpatrzenia reklamacji stanowi inspekcja przeprowadzona przez SPRZEDAWCĘ. W razie dokonania utylizacji Towaru lub opakowania przed przeprowadzeniem inspekcji przez SPRZEDAWCĘ, odpowiedzialność SPRZEDAWCY za wady Towaru lub opakowania wygasa.
- W przypadku bezzasadnego zgłoszenia reklamacyjnego koszty czynności reklamacyjnych w całości ponosi KUPUJĄCY.
§ 8.
§ 9.
Ogólne warunki zakupu
§ 1.
§ 2.
- Niniejsze OWZ stanowią integralną część Umów, o jakich mowa w § 1 powyżej.
- Zmiana lub wyłączenie stosowania poszczególnych postanowień OWZ może nastąpić wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą AGROLINE.
§ 3.
- Zawarcie Umowy następuje poprzez złożenie przez AGROLINE zamówienia, lub poprzez zawarcie i podpisanie przez przedstawiciela AGROLINE Umowy w formie pisemnej.
- Faktura VAT podpisana przez przedstawiciela AGROLINE jest równoznaczna z zawarciem Umowy Towaru określonego w tej fakturze na warunkach w niej określonych.
§ 4.
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią OWZ a treścią zaakceptowanego i potwierdzonego przez AGROLINE zamówienia bądź też Umowy, zastosowanie mają odpowiednio postanowienia podpisanego przez AGROLINE zamówienia lub Umowy.
§ 5.
KONTRAHENT bez pisemnej zgody AGROLINE nie ma prawa przenieść praw wynikających z zawartej z AGROLINE Umowy dotyczącej Towarów.
§ 6.
Całość Umowy dotyczącej Towarów zawartej między AGROLINE a KONTRAHENTEM, w tym jej ważność, treść oraz realizacja jak i wynikające z niej stosunki prawne, podlegają wyłącznie przepisom prawa polskiego.
§ 7.
Wszelkie spory jakie mogą wyniknąć w związku z zawartą między AGROLINE a KONTRAHENTEM Umowy dotyczącej Towarów lub jej wykonaniem podlegają rozstrzygnięciu wyłącznie przez polski sąd powszechny właściwy dla miasta Gdańska.